Országos Kéktúra a fiatal lány szemszögéből

Elindulni bármikor lehet

Motivációból sosem elég

2018. május 22. 21:40 - Makk Adrienn Kami

OKT14. Hűvösvölgy-Rozália téglagyár

Az első napi kudarc és élmény annyira lázba hozott, hogy elhatároztam, másnap megcsinálom az eredeti útvonal tervezetet. Vagyis Hűvösvölgytől sétálok a Rozália téglagyárig. 

Hajnali fél 5kor keltem és brutálisan szakadt az eső. Mondanom se kell, hogy mindenki le akart beszélni a túráról az eső miatt, de én megmakacsoltam magam és elindultam. Amíg Újpestről elértem Hűvösvölgybe jól eláztam. El lehet képzelni, hogy még el se kezdtem túrázni de már azonnal bőrig áztam. De ez nem szegte a kedvemet. Sőt, még nagyobb kihívásnak éreztem és egyre inkább csak mentem előre.
Visszamentem az első pecsételő helyig, majd az ellenkező irányba követtem a jeleket. 6 óra 35 perkor kezdtem el a túrát. Már az első pár lépés után éreztem, hogy jó irányba tartok és hatalmas nyugalom árasztott el. Itt már csak néhány csepp eső esett, úgyhogy nem kellett attól tartanom, hogy másodszorra is elázom. Természetesen a talaj sárban úszott, így dagonyázhattam egész úton, de ilyen az időjárás és a természet kettőse. Az erdőben a madarak már korán reggel dalolásztak és mintha egy szimfonikus zenekari koncerten vettem volna részt, olyan hangosak voltak. Rengeteg madár, különböző hangokat hallatott. Mondhatni a madarak végig kísérik az utamat a túra során, hiszen sok időt töltök erdőben, ahol szeretnek fészkelni, élni. Az időjárás reggelre még mindig komor volt. 

20180331_073825.jpg

(Árpád-kilátó)

Útvonal: Hűvösvölgy - Ördög-árok - Hármashatárhegyi repülőtér - Mátyás király vadasparkjának emlékoszlopa - Határ-nyereg - Oroszlán-szikla - Kecske-hegy - Árpád-kilátó - Fenyőgyöngye - Felső-Kecske-hegy - Virágos-nyereg - Csúcs-hegy - Rozália téglagyár

A köd szakaszosan jelent meg az útvonalon. Néhol, akkora köd volt, hogy alig lehetett 1-2 méterre előre látni. Ilyenkor azért eléggé reménykedtem abban, hogy észreveszem a jeleket, nehogy eltévedjek. Bár abban, már ügyes vagyok :)
Azért a természet és az időjárás adta nehézségek mellett ha van nálunk egy okostelefon vagy GPS, akkor van esély arra, hogy nem tévedünk el. A Google-maps jó szolgálatott tett nekem, amikor a köd borította Virágos-nyereg felé sétáltam. Miután elhagytam a Virágos-nyerget és nagy lendülettel mentem a téglagyár felé, az úton volt néhány kanyar, ami megzavart. Néha olyan érzésem volt, mintha visszafele mennék, de ez senkit ne zavarjon meg. Az erdőben lesz egy hurok, amin keresztül kell menni és utána eljutunk a Rozália téglagyárhoz. 

A túrát 3 óra 28 perc alatt sikerült megcsinálnom, ami elég jónak mondható, mert negyed 11-re már végeztem is. Nem hiába, az előző napi eltévedésnek köszönhetően, ma már nagyon szép tempót tudtam menni és a szakasz is nagyon tetszett. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://oktleanyzo.blog.hu/api/trackback/id/tr3113993998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása