Országos Kéktúra a fiatal lány szemszögéből

Elindulni bármikor lehet

Ha már húsvét vasárnap van, ne maradjunk túra nélkül

2018. június 05. 21:33 - Makk Adrienn Kami

OKT13/2. Zsíroshegy- Piliscsaba

Az első napi kavargáson túl rájöttem, hogy a szakasz még koránt sincs befejezve. Így a túrázásaim harmadik napján, vagyis húsvét vasárnap elhatároztam, hogy befejezem az első hivatalos szakaszt.
Hűvösvölgytől a Muflon Itatóig bebarangoltam már a szakaszt, de hátra volt még az út Piliscsabáig. 

Szerencsére az aznapi programom pont Pilisszentivánon volt, ahonnan a zöld jelzést követve felvitt az út a Zsíros-hegyre. A kék és zöld túra kereszteződésénél már folytatódott is az első megkezdett szakasz. 

20180401_154131.jpg

                                                                              (Kutya-hegy)

A Zsíros-hegyről folytatva a kéktúrát meredek emelkedőn felmásztam a Nagy-szénásra, majd a kék jeleket követve kerültem meg a hegyoldalt. Folytatva az utat közeledtem a Kutya-hegyhez, ahol nehezen lehetett a jeleket észrevenni. A hegyre felmászva hihetetlenül fújt a szél. Néhol el is sodort, de sikerült helyben maradni. Figyelni kell, hogy a jelek merre vannak, mert itt könnyen le lehet térni az útról. 

20180401_154125.jpg

                                                                      (Kilátás a Kutya-hegyről)

Meredek ereszkedőn haladva tovább a Nádor-hegyet elhagyva megékeztem a Kőris-völgybe, ahol remek lehetőség van megpihenni. A völgy közepén található nagy fa mellett be kell fordulni az erdőbe jobbra. Innentől az erdő elvezet egészen Piliscsabáig. Menet közben elhaladtam az Erzsébet-kút mellett, ahonnan sajnos már nem lehet vizet meríteni. Pedig jó is lett volna. Az erdőben tovább folytatva az utat lassan eljutottam Piliscsabára, ahol keresztül kell menni a településen a vasútállomásig, ahol egy 3 utcás kereszteződésnél volt a pecsételő. 

Néhány jó tanács:

Ha március végén, április elején járod ezt a szakaszt, ne felejts el megállni az erdőben és megcsodálni a csodás hóvirágokat. 
A hosszú erdős szakasz ne ijesszen meg. Sokáig kell egyenesen menni. De jó úton jársz!

Nem mindig a "szárazabb" saras út a legjobb! Néha érdemes kicsit belelépni a sárba, mert nem biztos, hogy olyan csúszós, mint gondolnánk.

Ha vonattal mész hazafele, nézd meg előre a menetrendet! Hétköznaponként félóránként, hétvégén óránként járnak a vonat Budapest és Esztergom felé.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://oktleanyzo.blog.hu/api/trackback/id/tr4813994050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása